9+5

Eilen olin ekassa neuvolassa. Ihan perussettiä oman tutun neuvolantädin kanssa. Saatiin homma käyntiin ja mulle tuli hyvin konkreettisesti nyt tunne siitä, että olen todellakin raskaana. Mulla on äitiyskortti! Sain myös lähetteen labraan (nää rutiinit aidsit ja muut sekä veren vasta-aineet) sekä nipun materiaalia, jonka kohdalla vähän epäilin. Tarviiko mun nyt lukea jotain "meille tulee vauva" -opusta.. ehkä jossain vaiheessa. Yksi asia jäi harmittamaan... laitto siihen korttiin "paino ennen raskautta" - kohtaan eilisen painon, joka oli n. 2,5 kg enempi kun oikeesti ennen. No ehkä sillä ei ole niin väliä.

Haluaisin kailottaa koko maailmalle että tämä on totta vihdoinkin. Mutta maltan ja odotan. Pelkoa en nyt huoli näihin geimeihin, en ennen kuin siihen on aihetta.

Eilen illalla aloitin myös uuden asian, nimitääin posliininpalvonnan Voi kääk, että se on kauheeta. Pää oli ihan sairaan kipee ja sitten vaan alko oksettaa.... toivottavasti  nämä palvontamenot eivät ole pitkäaikaisia.

Muutamana päivänä olen kuulostellut alamahaa... siellä tapahtuu jotain, painon tunne on erityisesti vaakatasossa kyljeltä toiselle kääntyessä ja joskus myös iltasella kävellessä. Siellä se möykky kasvattaa yksiötään - hauska ajatella. Välillä viiltelee ja polttelee ja niitä repäisykipuja on kanssa (aivastaessa), mutta kuulunevat asiaan.

Yksi kysymys neuvolan jälkeen jäi vähän kaihertamaan. Osallistuako veriseerumiseulaan vaiko ei? Lähete on ja np-ultra siis parin viikon päästä... siihen on aikaa. Pakko ei ole, tai jos osallistuu tähän ja lukemat viittaisivat johonkin, niin seuraavaan vaiheeseen (istukkanäyte, tai jotain) ei sitten taas ole pakko osallistua. Paljon mietittävää. Niissä on aina virhemahdollisuus puoleen ja toiseen, ja jos lukemat näyttää pahalta, haluammeko kuitenkaan toimia sitten sen mukaan...